mandag 14. juli 2014

Dag 8: Finnsnes - Fauske (410 km.)

I går på Andenes hadde jeg alvorlig problem med å få startet motorsykkelen i den iskalde vinden (glemte å choke, det er jo sommer) - og i dag har temperaturen ligget mellom 30 og 32 grader helt til klokken syv i kveld. Puh!

Avreise fra Finnsnes klokka 10.30 etter en deilig hotell frokost, og ankomst Fauske klokka halv ni i kveld. Det har vært en laaang og litt slitsom dag,  rett å slett fordi det er for varmt!
 
Jeg kjørte gjennom Bardufoss og Narvik. Til dels mektig natur, men mye skog. Ikke den mest spennende dagen. Og så jævlig mye fluer og veps! En hel minimassakre kan jeg se på sykkelen. Og veps inne i slalåm brillene og klærne er veldig distraherende under kjøring.
 
Når jeg i kveld nærmet meg Fauske var det igjen masse og ganske lange tuneller. Sikkert ti stykker, og jeg liker det fortsatt dårlig. Alt for mørke. I tillegg hadde en buss havarert i en tunell, så det var kilometervis med kø i begge retninger. De som dirigerte trafikken hadde ikke kommunikasjon med hverandre, så de sendte fem og fem biler gjennom hver vei. Lykke til! Glad jeg kunne snike meg forbi hele køen.
 
Endelig ankom jeg Fauske hotell, og det var så hyggelig at de gav meg kollegapris. Takk for god service. Øl, ruteplanlegging og blogging i baren. Hva morgendagen bringer er ennå ikke planlagt, så følg med:-)
 













































 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar