lørdag 20. desember 2014

Denali D4 led - Yamaha wr450f


Denali D4 led - Yamaha wr450f
I dag fikk jeg endelig installert ekstra lys. To Denali D4 hybrid fra Twisted Throttle i USA. De koster 310$ pluss moms og frakt, så helt billige er de ikke. Men med en gedigen kvalitet, 700 gram tunge pr. stk, og klassifisert som IP68. Ikke E-godkjent.
 
Originalt hovedlys har bare en 35/35 watt HS1-pære, så det er håpløst dårlig på våte mørke høstveier. Valget falt på led-lys, siden disse lyser svært godt i forholdt til forbruk. Men selv det hjelper ikke når min wr450f har delt strømspole på totalt 130 watt, men kun 25 watt er DC (lading) - og rundt 80 watt AC (hovedlys). Led krever DC, og jeg gidder ikke bygge om det elektriske anlegget.

Lyktene ble montert i festene til blinklysa foran, så nå må jeg finne en lur plassering for disse. Muligens finnes det noe kult jeg kan montere på håndbeskytterne..?
 
Så selv om mine led-lys kun trekker 40 watt til sammen fra batteriet, så vil det tappe dette ved kontinuerlig bruk. Imidlertid er veiene her i Skien stort sett bra opplyste, så det er ikke noe problem.
 
Jeg fikk testet ekstralysene i kveld på vei til Siljan, og kan slå fast at de lyser vanvittig bra! Jeg har peket lysene så langt ned at jeg ikke blender bilene for mye - og derfor slipper å slå de helt av. Dette er avgjørende, for er det en regnvåt og mørk høstdag, så er originallyset som å kjøre i blinde. LED-lysene anbefales på det varmeste.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar