torsdag 15. september 2016

Alt kan skje! Hell i uhell.

Helt utrolig, men plutselig bare fridde sykkelen langs E-18 nedover Sørlandet. Jeg tenkte at kjedet hadde røket (det har skjedd meg tidligere), men det var fortsatt på plass... Vel, da må det jo være MYE mer alvorlig! Jeg så for meg et girkassehavari.

Men det var det altså ikke, det var bare fordrevet som hadde "falt av" på motorveien fordi mutteren hadde løsnet...

Hvordan en mutter plutselig skrur seg ut etter 10 - 15 tusen kilometer vet jeg ikke. Heller ikke hvorfor låseskiven ikke forhindret det i å skje.

Uansett var det flaks at alle deler forble på sykkelen under havariet. Fordrevet ødela imidlertid gjengene på akselen, så jeg måtte innom et sveisefirma for å "punkte" mutteren til akselen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar